Endringer på 17. mai - fra nå av ett felles tog i sentrum av Narvik

– 17. mai er både en av de viktigste og fineste, men også mest hektiske dagene i året. Vi har nå startet planleggingen av programmet for 2023, men allerede nå er det klart at det blir ett tog i sentrum av Narvik.

Det sier Per Kristian Arntzen, leder av årets 17. mai komite og varaordfører.

Selve programmet planlegges ferdigstilles i løpet/mot slutten av april. Årsaken til endringen er for å gjøre det mulig både å ha flere arrangementer, men også gjøre det mulig å delta på flere arrangementer.

– Tidligere år har det vært et barnetog og et borgertog. Med kun et 17. mai tog blir det mulig for både innbyggere men også korps, speidere og andre å bruke resten av ettermiddagen på andre måter, sier Per Kristian Arntzen.

Tidspunktet for 17. mai toget er satt til klokken 14.00 på 17. mai 2023.

Arrangører og alle som ønsker å være med i programmet kan ta kontakt med 17. mai komiteen på servicetorget@narvik.kommune.no

– Vi kommer tilbake til resten av detaljene i programmet etter hvert. Vi skal bruke tiden fremover for å planlegge resten av programmet med alle de ulike bydelskomiteene, sier Per Kristian Arntzen.