Endelig kan vi åpne dørene til Ballangen Frivilligsentral

I dag åpnet kommunens kulturenhet en nyoppusset og driftig møteplass for mangfold, inkludering, samhold og aktivitet.

Det er fantastisk å kunne åpne dørene til Ballangen Frivilligsentral. Jeg håper at vi sammen skal kunne bidra til et enda bedre lokalsamfunn og flere møter mellom mennesker. Vi er veldig glade for å ha ansatt Marte til å lede sentralen, sier kultursjef Lena Hope.

Dette har jeg gledet meg til. Ballangen Frivilligsentral skal være en møteplass for alle, store som små. Vi som lokalsamfunn skal sammen se på hvilke aktiviteter og tiltak som skal foregå her, sier daglig leder i Ballangen Frivilligsentral Marte Strøm Amundsen.

Narvik kommune både eier og drifter Ballangen Frivilligsentral, men det har vært mange bidragsytere og frivillige involvert i etableringen av sentralen.

Det har vært en slik positivitet og drivkraft i Ballangen for å etablere en frivilligsentral her igjen. Bygdeutviklingslag, lokalt næringsliv og frivillige har virkelig stått på for å skape liv her. Nå gleder vi oss til fortsettelsen, forteller kultursjef Lena Hope.

Ballangen Frivilligsentral ligger midt i sentrum av Ballangen. Det vil være månedlige møter på sentralen hvor alle er velkommen med innspill til aktiviteter og åpningstider.