Datainnbrudd hos EasyPark

En av Narvik kommunes 2 leverandører av parkeringsapp ble i desember utsatt for dataangrep. Angrepet resulterte i et innbrudd på ikke-sensitive kundedata.

EasyPark har selv kontaktet alle kunder som ble berørt, og brukere av appen er ikke nødt til å gjøre noen tiltak selv.

På EasyParks hjemmesider kan du lese mer informasjon om dataangrepet, og hva leverandøren gjør av tiltak:

Datainnbrudd hos EasyPark

Dette er hovedtrekkene i informasjonen fra EasyPark:

  • Noen av kundene ble rammet av datainnbruddet. EasyPark kontakter alle berørte kunder.
  • Hvis du ble berørt, ble noe kontaktinformasjon du kan ha gitt EasyPark (som navn, telefonnummer, fysisk adresse og/eller e-postadresse) tilgjengeliggjort.
  • Når du betaler for parkering, vises noen sifre fra ditt valgte debet- eller kredittkort. Disse delvise detaljene ble tilgjengeliggjort. Andre kan imidlertid ikke foreta betalinger ved å bruke denne ufullstendige informasjonen.
  • Ingen kombinasjon av disse stjålne dataene kan brukes til å utføre betalinger.
  • Som alltid bør du være oppmerksom på phishing-forsøk, som dessverre er vanlig.