Busset 50 ungdommer til Rock mot Rus

Narvik kommune busset 50 ungdommer til Rock mot Rus på Andøy.

Fredag formiddag 31. mars sendte Narvik kommune 50 ungdommer på tur til festivalen Rock mot Rus.

Bussen startet i Kjøpsvik, og plukket opp ungdom i både Ballangen og sentrum av Narvik før den fredag formiddag satte kursen mot Andenes.

Rock mot rus er en festival for ungdom som i år feirer 40-årsjubileum. Festivalen har lært opp og utdannet generasjoner med artister, kulturarbeidere, kunstnere og mer. Blant dem som har deltatt i rockemønstringen som ungdom er kjente navn som Sondre Justad, Moddi og Tungtvann.

– En slik tur har stor verdi både for ungdommen, men også kulturlivet i Narvik. Vi får en busslast med inspirert ungdom tilbake når helgen er over, sier Bendik Andersson, aktivitør på enhet kultur i Narvik kommune.
– Turleder Roy Arne Westermann har lang erfaring med slike turer, og er en av fem reiseledere som kan forsikre at ungdommen kommer til å ha en flott festivalhelg, sier Bendik Andersson.