Åpent info-møte: UiT starter samlingsbasert utdanning til lærer og barnehagelærer i Narvik

Begge tilbudene starter opp høsten 2024 - nå inviterer UiT til åpne informasjonsmøter.

Luftfoto av UiT Campus Narvik, tatt en sommerdag i retning oppover. - Klikk for stort bildeUiT Campus Narvik Kalle Punsvik/UiT

Denne våren kan interesserte søke grunnskolelærerutdanning i Narvik og barnehagelærerutdanning i Tromsø. Tilbudet er samlingsbasert med nettstøtte og kan passe alle som bor i landsdelen.

Grunnskolelærerutdanning i Narvik

Høsten 2024 starter UiT opp med samlingsbasert grunnskolelærerutdanning for 1.-7. trinn i Narvik.

Grunnskoleærerutdanningen vil være en kombinasjon av fysiske og digitale samlinger, og legger dermed til rette for at flere kan utdanne seg der de bor.

• 5-årig fulltidsutdanning i Narvik, samlingsbasert med nettstøtte
  • Oppstart august 2024
  • 30 studieplasser
  • 3 samlinger i semesteret a tre dager på campus Narvik. Nettundervisning i sanntid to formiddager i uka mellom samlingene.
  • Praksis i regionen/nært hjemsted (4-6 uker praksis per studieår)
  • Fagene i utdanningen er norsk, matematikk, naturfag og engelsk
  • Master i begynneropplæring. Mulighet for master i norsk eller matematikkdidaktikk i Tromsø.
  • Mulighet for praksis i utlandet og et semester i utlandet på fjerde studieår

Du finner mer informasjon om studiet her:

Grunnskolelærerutdanning for 1.7. trinn - master

Samlingsbasert barnehagelærerutdanning i Tromsø

For de som er ute etter et samlingsbasert tilbud for å utdanne seg til barnehagelærer, så kan tilbudet som starter opp i Tromsø være et alternativ.

• 3-årig samlingsbasert utdanning i Tromsø
  • Både fysiske samlinger på campus Tromsø og nettsamlinger
  • Mulighet for praksis i hjemkommune
  • Opptakskrav. Generell studiekompetanse eller tilsvarende realkompetanse
  • Mulighet for praksis i utlandet og utveksling

Du finner mer informasjon om dette studiet her:

Samlingsbasert barnehagelærerutdanning

"Behovet for kvalifiserte lærere og barnehagelærere er stort i hele landsdelen. UiT har flere ordinære utdanningstilbud for de som ønsker det, men vi tilbyr i tillegg flere samlingsbaserte tilbud som lettere kan tilpasses de som trenger større fleksibilitet, og lar seg kombinere med jobb og familie."

Kari-Anne Sæther, studieprogramleder ved UiT Norges arktiske universitet.

• Sted: UiT Campus Narvik, auditorium 4, D1110
  • Tid: 23. januar klokken 18.00-20.00

Lenke til arrangement på Facebook

Info-møte - Facebook.com

For de som ikke kan delta fysisk er det også digitalt møte.

Digitalt infomøte - UiT.no

Informasjonsplakat (PDF, 223 kB)

Informasjonsskriv (PDF, 141 kB)

QR-kode til digitalt møte tirsdag 20. februar, klokken 16.30-17.30. - Klikk for stort bilde