Nye koronatiltak i Narvik kommune

Narvik kommune bidrar i den nasjonale dugnaden og gjennomfører regjeringens anbefalinger

3. januar holdt regjeringen pressemelding angående nye nasjonale tiltak for å unngå ytterligere spredning av koronaviruset. Her finner du regjeringens anbefalinger.

Narvik er en kommune uten smittespredning pr i dag, men for å unngå oppblomstring etter besøk i juleferien, velger vi å følge regjeringens anbefalinger.

Dette innebærer hjemmekontor for de som har praktisk mulighet. Alle som bor i Hamarøy kommune og jobber i Kjøpsvik eller andre steder i Narvik kommune, anbefales å ha hjemmekontor.

All organisert innendørs aktivitet innen idrett, kultur og samlinger anbefales avlyst de kommende to uker. Arrangement kan fortsatt gjennomføres med maks 10 personer og 200 personer ved fastmonterte seter.

Narvik kommune har definert sine beboere på sykehjem som aleneboende. De kan da ha besøk eller gå på besøk med en til to faste venner eller til en fast husstand, med unntak av Prestegårdstunet sykehjem som fortsatt er stengt for besøkende fra Hamarøy kommune.

Ungdomsklubber holdes stengt.

Aktivitetssenteret for eldre holdes stengt.

Kulturskole (420-450 elever):

- Dans: utsatt oppstart,

- Musikk: digital undervisning, der det er mulig. Øvrig musikkundervisning får utsatt oppstart

Biblioteker holder åpent med begrensning på antall besøkende. Personale bruker munnbind.

Svømmehaller holder åpent for offentlig bad og skoleundervisning (ikke åpent for organisert trening)

Kommunale bygg stenges for utleie med mindre utleie gjelder en kohort.