Tilskudd til dekning av strømutgifter 2024

Søknad om tilskudd til dekning av strømutgifter for private idrettsanlegg kan fremmes av lag, foreninger, grupper og sammenslutninger innen kommunen som driver idrettslig aktivitet og som ikke har kommersielle formål.

Tilskudd til dekking av strømutgifter for private idrettsanlegg kan ytes til private idrettsanlegg som tilfredsstiller kulturdepartementets krav for å innvilge stønad av spillemidlene.

Tilskudd til dekking av strømutgifter i kulturbygg og kulturlokaler kan i tillegg søkes av andelslag og stiftelser. Kulturbygg og kulturlokaler som søker om kommunal støtte skal være åpne for andre brukere/leietakere innenfor all lovlig kultur - og organisasjonsvirksomhet så langt det er ledig kapasitet.

Private idrettsanlegg som er åpne for allmenn bruk og som kan brukes vederlagsfritt prioriteres ved fordeling av tilskudd til strøm. Private idrettsanlegg og kulturbygg/kulturlokaler som er mye og regelmessig benyttet av barn og unge prioriteres ved fordeling av tilskudd til strøm.

Søknadsfrist er 26.april.

Søknadsskjema - dekning av strømutgifter