Pressemelding - Ingen nye smittede siden i går - 28.05.21

Kommuneoverlegen melder at det ikke er registrert nye smittede siden i går kveld

Nye vaksinetall

Oppfordring til å registrere seg i vaksinekøeen

Smittesituasjonen
I går meldte vi om totalt tre nye smittetilfeller. I dag er det ikke registrert nye smittede.
Åtte personer er gått ut av isolasjon og ni er ferdige med smittekarantene.

Vi har dermed sju personer i isolasjon og fire i smittekarantene.

Vi er på risikonivå 2 i Narvik kommune

Malmbåten er ikke lenger i karantene. Den skal riktignok inspiseres av Sjøfartsdirektoratet, før den får laste opp og dra.

Nye vaksinetall
Vi har pr. 28. mai, vaksinert 6 528 personer med første dose og 3 955 med andre dose. Totalt er det satt 10 483 vaksinedoser i Narvik.

FHI SYSVAK statistikkbank Narvik kommune

Neste oppdatering av vaksinetallene publiseres på våre nettsider fredag 4. juni.

Oppfordring til å registrere seg i vaksinekøen
Vi ønsker at befolkningen registrerer seg slik at ingen vaksinedoser går til spille.

Her registrerer du deg digitalt

I neste uke mottar vi 1374 vaksinedoser og da fortsetter vi med risikogruppene 4 og 5, samt helsepersonell. Noen får også sin 2. vaksinedose.

Kommuneoverlegen anbefaler tilreisende som kommer fra smitteutsatte områder om å teste seg ved ankomst og gå i selvpålagt karantene til testsvar foreligger. Kommuneoverlegen ber om at testingen avtales direkte med Narvik Bedriftshelsetjeneste før man kommer til Narvik.

Narvik kommune minner også om de generelle smittevernreglene.

• Hold avstand
  • Hold  hendene rene
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Hold nede antall personer du møter

Neste oppdatering om smittetilfeller vil komme mandag 31. mai, ca. kl. 13.00. Dersom det skulle oppstå nye smittetilfeller vil vi informere fortløpende.