Pressemelding - Ingen nye smittede siden i går - 04.06.21

Kommuneoverlegen melder at det ikke er registrert nye smittede siden i går kveld

Nye vaksinetall

Oppfordring til å registrere seg i vaksinekøen

Smittesituasjonen
I går meldte vi om et nytt smittetilfelle. I dag er det ikke registrert nye smittede.
En person er gått ut av isolasjon og en er ferdig med smittekarantene

Vi har to personer i isolasjon og to i smittekarantene.

Nye vaksinetall
Vi har pr. 04. juni, vaksinert 7 103 personer med første dose og 4 759 med andre dose. Totalt er det satt 11 862 vaksinedoser i Narvik.

FHI SYSVAK statistikkbank Narvik kommune

Neste oppdatering av vaksinetallene publiseres på våre nettsider fredag 11. juni.

Oppfordring til å registrere seg i vaksinekøen
Vi ønsker at befolkningen registrerer seg slik at ingen vaksinedoser går til spille.

Her registrerer du deg digitalt

I neste uke mottar vi 936 vaksinedoser og da fortsetter vi med 1. dose i risikogruppene 4 og 5, samt helsepersonell. Noen i disse gruppene får også sin 2. vaksinedose.

I uke 24 mottar vi 960 vaksinedoser.  Det vil bli gitt 1 .dose til nyregistrerte i risikogruppe 4, samt at vi fortsetter med gruppe 5 og helsepersonell. Vi starter også med 1. dose i gruppe 6. Noen vil få 2. dose.

Kommuneoverlegen anbefaler tilreisende som kommer fra smitteutsatte områder om å teste seg ved ankomst og gå i selvpålagt karantene til testsvar foreligger. Kommuneoverlegen ber om at testingen avtales direkte med Narvik Bedriftshelsetjeneste før man kommer til Narvik.

Narvik kommune minner også om de generelle smittevernreglene.

• Hold avstand
  • Hold  hendene rene
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Hold nede antall personer du møter

Neste oppdatering om smittetilfeller vil komme mandag 7. juni, ca. kl. 13.00. Dersom det skulle oppstå nye smittetilfeller vil vi informere fortløpende.