Pressemelding - Ingen nye smittede - Nye vaksinetall

Kommuneoverlegen melder at det ikke er registrert nye smittede siste døgn

Nye vaksinetall

Oppfordring til å registrere seg i vaksinekøen

Kontaktperson for pressen er Iris Bartholsen, tlf.: 901 61 635

Smittesituasjonen
Det er ikke registrert nye smittede siste døgn.
Vi har ingen personer i isolasjon eller smittekarantene.

Nye vaksinetall
Vi har pr. 25. juni, vaksinert 9 017 personer med første dose og 6 096 med andre dose. Totalt er det satt 15 113 vaksinedoser i Narvik.

FHI SYSVAK statistikkbank Narvik kommune

I neste uke mottar vi 1 098 vaksinedoser. Vi fullfører 1. dose til risikogruppene 5,6 og 7. Vi fortsetter med helsepersonell og prioriteringsgruppe 8, som er personer mellom 55 og 64 år. Noen får også 2. dose.

I uke 27 mottar vi 768 vaksinedoser. Vi fullfører 1. dose til risikogruppene og fortsetter med 1. dose til helsepersonell og prioriteringsgruppe 8, de som er mellom 55 og 64 år. Noen får også 2. dose.

Neste oppdatering av vaksinetallene publiseres på våre nettsider fredag 2. juli.

Oppfordring til å registrere seg i vaksinekøen
Vi ønsker at befolkningen registrerer seg slik at ingen vaksinedoser går til spille.

Her registrerer du deg digitalt

Kommuneoverlegen anbefaler tilreisende som kommer fra smitteutsatte områder om å teste seg ved ankomst og gå i selvpålagt karantene til testsvar foreligger. Kommuneoverlegen ber om at testingen avtales direkte med Narvik Bedriftshelsetjeneste før man kommer til Narvik.

Narvik kommune minner også om de generelle smittevernreglene.

• Hold avstand
  • Hold  hendene rene
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Hold nede antall personer du møter

Neste oppdatering om smittetilfeller vil komme mandag 28. juni, ca. kl. 13.00.  Dersom det skulle oppstå nye smittetilfeller vil vi informere fortløpende.