Pressemelding - Ingen nye smittede - Nye vaksinetall - 9.juli

Kommuneoverlegen melder at det ikke er registrert nye smittede siste døgn

Nye vaksinetall

Kontaktperson for pressen er Iris Bartholsen, tlf.: 901 61 635

Smittesituasjonen
Det er ikke registrert nye smittede siste døgn.
12 personer er ferdige med smittekarantene.

Vi har  dermed 10 personer i isolasjon og 13 i smittekarantene.

Nye vaksinetall
Vi har pr. 9. juli, vaksinert 10 892 personer med første dose og 6 386 med andre dose. Totalt er det satt 17 278 vaksinedoser i Narvik.

FHI SYSVAK statistikkbank Narvik kommune

I neste uke mottar vi 882 vaksinedoser. Vi fullfører vaksineringen med 1. dose for helsepersonell, risikogruppene 1 - 7 og prioriteringsgruppe 8, de som er mellom 55 - 64 år. Vi starter med lærere og barnehageansatte og fortsetter med prioriteringsgruppe 9, de mellom 45 - 54 år. Noen får også 2. dose.

Neste oppdatering av vaksinetallene publiseres på våre nettsider fredag 16. juli.

Oppfordring til å registrere seg i vaksinekøen
Vi ønsker at befolkningen registrerer seg slik at ingen vaksinedoser går til spille.

Her registrerer du deg digitalt

Kommuneoverlegen anbefaler tilreisende som kommer fra smitteutsatte områder om å teste seg ved ankomst og gå i selvpålagt karantene til testsvar foreligger. Kommuneoverlegen ber om at testingen avtales direkte med Narvik Bedriftshelsetjeneste før man kommer til Narvik.

Narvik kommune minner også om de generelle smittevernreglene.

• Hold avstand
  • Hold  hendene rene
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Hold nede antall personer du møter

Neste oppdatering om smittetilfeller vil komme mandag 12. juli, ca. kl. 13.00.  Vi vil i sommermånedene bare ha en daglig oppdatering ved smittetilfeller.