Pressemelding - Ingen nye smittede - Nye vaksinetall - 16. juli

Kommuneoverlegen melder at det ikke er registrert nye smittede de siste to døgn

Nye vaksinetall

Kontaktperson for pressen er Iris Bartholsen, tlf.: 901 61 635

Smittesituasjonen
Det er ikke registrert nye smittede de to siste døgn.
To personer er gått ut av isolasjon og to personer er ferdige med smittekarantene.

Vi har dermed 1 person i isolasjon og 12 i smittekarantene.

Nye vaksinetall
Vi har pr. 16. juli, vaksinert 11 225 personer med første dose og 6 868 med andre dose. Totalt er det satt 18 093 vaksinedoser i Narvik.

FHI SYSVAK statistikkbank Narvik kommune

I neste uke mottar vi 1 350 vaksinedoser. Vi fullfører vaksineringen av risikogruppene 1 - 7 og prioriteringsgruppe 8, de som er mellom 55 - 64 år. Vi starter med barn mellom 12-17 år med underliggende sykdommer etter liste fra fastleger og prioriteringsgruppe 10, de mellom 18-24 år og 40-44 år. Vi fortsetter med lærere, barnehageansatte og prioriteringsgruppe 9, de mellom 45 - 54 år. Noen får også 2. dose.

Neste oppdatering av vaksinetallene publiseres på våre nettsider fredag 23. juli.

Oppfordring til å registrere seg i vaksinekøen
Vi ønsker at befolkningen registrerer seg slik at ingen vaksinedoser går til spille.

Her registrerer du deg digitalt

Kommuneoverlegen anbefaler tilreisende som kommer fra smitteutsatte områder om å teste seg ved ankomst og gå i selvpålagt karantene til testsvar foreligger. Kommuneoverlegen ber om at testingen avtales direkte med Narvik Bedriftshelsetjeneste før man kommer til Narvik.

Narvik kommune minner også om de generelle smittevernreglene.

• Hold avstand
  • Hold  hendene rene
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Hold nede antall personer du møter

Neste oppdatering om smittetilfeller vil komme mandag 19. juli, ca. kl. 13.00.  Vi vil i sommermånedene bare ha en daglig oppdatering ved smittetilfeller.