Ingen nye smittede siste døgn - noen vaksinetall

Kommuneoverlegen melder at det ikke er registrert nye smittede siste døgn.

Det er ingen i isolasjon i Narvik. Det er en person i smittekarantene. Vi har meldt om vedkommende tidligere.

Noen vaksinetall for Narvik kommune
Vi holder på med vaksineringen av de over 75 år (prioriteringsgruppe 3) og utvalgt helsepersonell. 20 % av vaksinene går vanligvis til dem.
Vi vil oppdatere vaksinetallene ukentlig.

Vaksinestatus pr 26.februar
666 personer har fått begge doser og er fullvaksinerte.
1164 personer har fått første dose.
Det er totalt gitt 1830 vaksinedoser.

I neste uke mottar vi 282 doser med Pfizer-vaksinen. Disse blir gitt som andre dose til de som fikk første vaksinedose for 3 uker siden. I tillegg får vi 100 doser fra AstraZeneca, disse har FHI bestemt skal gå til helsepersonell.

Vi oppfordrer innbyggerne til å registre seg for vaksinering digitalt, dette gjelder også helsepersonell.

HER REGISTERER DU DEG DIGITALT

Det er viktig at du bestiller time når du mottar tekstmeldingen om at du kan gjøre det.

Kommuneoverlegen anbefaler tilreisende som kommer fra smitteutsatte områder om å teste seg ved ankomst og gå i selvpålagt karantene til testsvar foreligger. Kommuneoverlegen ber om at testingen avtales direkte med Narvik Bedriftshelsetjeneste minst to dager før man kommer til Narvik.

Narvik kommune minner også om de generelle smittevernreglene:

• Hold avstand
  • Hold  hendene rene
  • Hold deg hjemme hvis du er syk
  • Hold nede antall personer du møter

Neste oppdatering kommer mandag 1. mars ca. kl. 13.00. Dersom det skulle oppstå nye tilfeller av smitte vil vi informere fortløpende.