Sommervikar eller tilkallingsvikar i Helse- og omsorgstjenestene

Narvik kommune har mange enheter og tjenester innenfor helse og omsorg.  Enhetene finner vi i fra Kjøpsvik i sør, Ballangen, Narvik og til Bjerkvik i nord. Det er tjenesten innenfor eldreomsorg, hjemmebasert eldreomsorg, rehabilitering (REO), sykehjem og bofellesskap, omsorgsbolig for funksjonshemmede, UH-tjenesten, rus og psykisk helsearbeid og avlastning for barn og unge.

Alle sykehjem i Narvik kommune har fokus på Livsglede for eldre, som har som mål at alle som bor på sykehjemmet skal ha aktiviteter som er tilpasse hver enkelt .

Narvik kommune ønsker og komme i kontakt med deg som engasjeres som sommervikar/tilkallingsvikar/vikar og/eller ønske å kunne søke på sommerjobb i 2021.

I søknaden kan du beskriv hvor du ønsker å kunne være sommervikar/tilkallingsvikar. Enhetsledere/avdelingsledere vil ta direkte kontakt med søkere, for samtale og evt. nærmere avtale om arbeid.

Søkere vil bli vurdert forløpene når søknader mottas.

Søk her

Arbeidsoppgaver
  • Pleie, omsorgs- og andre driftsoppgaver i sykehjem, barneavlastning eller hjemmebasert tjeneste
  • Kontakt med pårørende
  • Bistå mennesker med utviklingshemning eller andre funksjonsnedsettelser i alle dagliglivets gjøremål og aktiviteter
  • Aktivisering og fritid
  • Tett samarbeid med andre faggrupper i enheten/avdelingen
  • Følger rutiner og prosedyrer
Kvalifikasjoner

Studenter innen relevante helse- og omsorgsyrker fra universitet eller høgskole som:

• Sykepleierstudenter
  • Legestudenter
  • Helsefagarbeidere, elever på helsefag eller ufaglærte
  • Andre med relevant erfaring eller interesse for omsorgsoppgaver

Krav

• Ønsker og liker å arbeide med mennesker
  • Gi omsorg og hjelp
  • Gode samarbeidsevner
  • God arbeidskapasitet og har stå på vilje
  • Du må være fylt 18 år
  • Må fremlegge godkjent politiattest til nærmeste leder før oppstart i arbeid jf. lov om helse og omsorgstjenester

Annet:

Personlige egenskaper

Vi ønsker å komme i kontakt med deg som:

• Er fleksibel og kan møte på arbeid på kort varsel
  • Kan arbeide dagtid, ettermiddag/kveld og i helger/helligdager
  • Kan jobbe selvstendig
  • Tar veiledning og ønsker å lære
  • Snakker norsk og behersker skriftlig norsk
  • Behersker IKT-verktøy
  • Har sertifikat klasse B (gjelder arbeid i hjemmebaserte/ambulante tjenester)

Vi har et variert behov for sommervikarer og tilkallingsvikarer.

Søkere vil bli vurdert og tatt kontakt med forløpene når søknad mottas.

Vi tilbyr
  • Varierte og spennende arbeidsoppgaver
  • Samarbeid med faglig dyktige medarbeidere
  • Lønn etter gjeldende tariffavtale