Søknad om reduksjon i foreldrebetaling SFO for elever fra 1. til 4. årstrinn

Familier med samlet inntekt under 460 350 kroner kan søke om redusert betaling i SFO for barn fra 1. til 4. klassetrinn. Gjelder også dersom det er en varig nedgang i inntekt inneværende år, som gjør at foreldrebetalingen for ett skoleår utgjør mer enn 6 % av husholdningen.

Prisene for SFO-plass i Narvik kommune finnes her

Slik er den nasjonale ordningen for reduksjon av foreldrebetaling i SFO

• Ingen husholdninger skal betale mer enn 6 % av inntekten sin for en SFO-plass
  • ​Det må søkes på nytt for hvert skoleår og søknadene innvilges fra påfølgende måned etter mottatt søknad.

Her kan du lese forskrift til opplæringslova

Slik søker du
Søknad sendes kommunen via Visma Flyt skole web (foresatt.visma.no/narvik). Foresatt som søker må bo på samme adresse som barnet.

I en husholdning regnes ektefeller, registrerte partnere og samboere. Som samboere regnes to ugifte personer over 18 år som bor sammen, og som har bodd sammen i et ekteskapslignende forhold i minst 12 av de siste 18 månedene, eller har felles barn.

For søknader før 1. august, gjelder kommunens vedtak fra 1. august og ut barnehageåret. Søkes det etter 1. september gjelder vedtaket fra første hele måned etter søknadstidspunktet og ut skoleåret. Det må søkes for hvert skoleår. Foresatte kan søke underveis i skoleåret dersom det er en varig nedgang i husholdningens inntekter.

Brukerveiledning:
Brukerveiledning søknad redusert betaling SFO

Dokumentasjon
Viktig at siste skattemelding for hele husholdningen legges ved søknaden, eventuelt de tre siste lønnsslipper fra arbeidsgiver hvis skattemelding av en eller annen årsak ikke kan fremlegges. Hvis varig nedgang i husholdningens inntekt inneværende år kan lønnsslipp legges ved. Dette må fremkomme i søknadsteksten